Un curs de metodologia en llengua alemanya

(Methodentraining in der Unterrichtpraxis Deustsch als Fremdsprache)

El darrer mes d’agost, gràcies al Projecte Erasmus + que està actiu en el nostre centre vaig poder gaudir d’una estada de formació a la ciutat de Düsseldorf.

Düsseldorf, em va sorprendre pel seu caràcter cosmopolita i viu, i el IIK Düsseldorf (Institut für Internationale Kommunikation), centre de formació adscrit a la Universitat, per a la seva hospitalitat i preparació del professorat.

Llavors, al llarg d’una semana vaig poder fer una immersió de llengua i actualitzar els meus coneixements metodològics. Paral.lelament vaig ampliar també els meus coneixements culturals, mitjançant la visita al Museu Goethe (dins el programa del curs) o a les precioses ciutats de Zons i Aachen (Aquisgrà).

El que més em va agradar va ser:

1. Poder reflexionar sobre diferents metodologies amb un conjunt de professorat de distints nivells (des de primària fins a nivell universitari) i d’indrets diferents .
  2. Possar-me en el lloc de l’alumnat. Tastar , emprovar les activitats que vàrem disssenyar per al nostre alumnat.
  3. Compartir experiències i saber d’altres sistemes educatius ( romanès, danès, polac, grec , turc i d’altres païssos bàltics).

El que me n’he duit a casa han estat les múltiples possibilitats que ofereix la metodologia cooperativa, un llistat d’adreces electròniques amb qui compartir experiències i una subscripció a la revista del IIK Düsseldorf on mensualment es publiquen idees, recursos i activitats per a fer servir a classe.

L’experiència ha estat del tot enriquidora i ha contribuït sens dubte al meu creixement personal i professional.

Donc les gràcies a la Comissió Europea per haver poder gaudit d’aquesta beca , que estic ben segura que farà canviar la meva forma d’ensenyar.

Esper poder compartir molt d’aquests coneixements amb els companys de feina.

Pilar Jaén Mercadal