L’IES Ses Estacions contra la violència masclista

El divendres 23 de novembre, l’IES Ses Estacions va desenvolupar una sèrie d’activitats a l’interior del projecte d’accions conjuntes contra la violència de gènere als centres escolars, per commemorar el Dia Internacional contra la Violència Masclista, el 25 de novembre, que com aquest any cau en diumenge no podia ser celebrat el mateix dia.
Al llarg de la jornada es van desenvolupar diverses activitats i accions: una exposició fotogràfica realitzada per alumnes de l’ESO; lectura del manifest contra la violència masclista per part d’alumnes de l’ESO i de Cicles Formatius; la majoria d’alumnes i professors es van sumar a la campanya per anar vestits de negre amb un llaç morat; una conferència sobre la violència masclista a càrrec de Miquel Àngel Lladó, poeta; una xerrada amb Cristina Ferrer, antiga professora del centre, i assessora a l’ajuntament de Palma de temes relacionats amb la violència de gènere.
En conjunt creiem poder dir que la convocatòria va ser un èxit de participació, i que la direcció i el professorat estan molt contents amb el nivell d’implicació mostrat per l’alumnat.

Al programa Cinc dies d’IB3 (capítol 396-2) del mateix 23 de novembre han parlat d’aquesta iniciativa amb les imatges del nostres institut i la lectura del manifest per part dels nostres alumnes.

Conferència a càrrec de'n Miquel Àngel Lladó

El poeta Miquel Àngel Lladó va parlar sobre el que és la violència masclista, el paper dels homes i de les dones en la mateixa, i de com la consciència del masclisme va influir en la seva vida i en la seva obra, de la qual vam poder gaudir quan ens va llegir alguns dels poemes inclosos en el seu llibre Reivindicació de Jane.

Xerrada amb na Cristina Ferrer

Cristina Ferrer sap molt bé el que són alumnes adolescents d’institut, ja que va ser professora de secundària durant molt de temps, així que va saber manejar molt bé amb els nostres alumnes per fer-los participar des del principi al voltant del problema de la violència de gènere. Sempre és un plaer que torni al seu institut.

Exposició fotogràfica

Lectura del Manifest contra la violència masclista