Jo també puc fer-ho

Els alumnes i les alumnes de tercer d’ESO i de primer de Batxillerat del nostre institut han participat a la jornada Jo també puc fer-ho.

Aquesta activitat consisteix en una jornada destinada a l’alumnat de secundària, per combatre els estereotips de gènere relacionats amb l’elecció de la carrera universitària, desequilibris entre l’alumnat en l’elecció dels estudis superiors que fa que alguns estudis estiguin masculinitzats i altres feminitzats. Aquells graus universitaris més masculinitzats, en què les dones representen menys del 30% de l’alumnat són entre d’altres, Enginyeria informàtica, Física, i Matemàtiques, així, per exemple, pel curs 2017/18, el percentatge de dones a Enginyeria informàtica era només d’un 6,12%. D’altra banda, entre els estudis més feminitzats trobam Educació infantil i Infermeria, amb un percentatge d’homes del 2,03 i 18,5 respectivament.

Tenint en compte aquestes dades, que, a més, es mostren estables al llarg del temps, l’Oficina per la Igualtat d’Oportunitats entre Dones i Homes, el Consell Social i el Programa d’Orientació i Transició Universitària, han organitzat la jornada Jo també puc fer-ho.