Io Saturnalia

Ahir i avui els alumnes de Llatí de 4t i 1r de Batxillerat han acomiadat el trimestre amb un taller de Saturnalia! S'han passat molt bé descobrint que algunes tradicions d'aquesta època de l'any es remunten a l'antiga Roma. Aquí podeu veure al déu Saturn lligat perquè no se'ls escapi la prosperitat, alguns esclaus amb el "pileus" (símbol de llibertat) per uns dies i com la festa s'ha animat amb algunes de les idees del "princeps saturnalicius".

Io, Saturnalia!! Bon Nadal a tots!!

La cèl·lula de 1r d’ESO

Alumnat de 1r d'ESO ha elaborat maquetes dels tres tipus cel.lulars treballats aquest trimestre: cèl.lula procariota, eucariota vegetal i eucariota animal.

Aquestes maquetes estan exposadades al primer pis del nostre centre.

Homenatjant Safo de Mitilene

Avui, 20 de desembre, Cultura Clàssica ha homenatjat la poeta grega SAFO de Mitilene. Ha estat una gran manera d'acabar l'any 2021.

#capdiasensepoesia

Esplay 2

El 14 de desembre de 2021, al primer esplai, vàrem gaudir del segon ESPLAY, petits concerts per fer el nostre temps un poquet més musical.

Premi a l’esforç

Avui, 16 de desembre, s'ha celebrat la gala de lliurament de premis a l'esforç acadèmic a on el nostre alumne L. G. H. de primer de batxillerat A ha estat guardonat amb el premi a l'esforç al llarg de l'etapa educativa de l'ESO.

Degut a la pandèmia de la COVID 19 l'acte s'ha celebrat on line. Esperem que el curs que ve les mares i els pares puguin tornar a gaudir de l'acte amb els seus fills i filles.

Moltes felicitats!

Estem encantats i orgullosos que alumnes com L. G. H. ocupin les nostres aules de batxillerat, ell és una mostra que l'esforç té recompensa.

Parelles lingüístiques

Ahir vàrem començar amb il.lusió el taller de Parelles lingüístiques al nostre centre.

Així durant tot el curs, tots els esplais dels divendres, gaudirem de la conversa en català! Somriu, aprèn, comparteix en català!

Informació de la Comissió de Salut

Al passadís de la planta baixa hem penjat un taulell amb la següent informació:

- Fotos de refrescos, galetes, salats i altres aliments amb les quantitats de sucre que contenen.

- Triangle de l'alimentació saludable

- Decàleg de la dieta mediterrània

- 12 mites de l'alimentació

Per saber si un aliment no és saludable, s'ha de tenir en compte:

- Quantitat màxima de sucre recomanada per la OMS per adolescents i adults: 25 grams. Si el primer ingredient d'un producte és el sucre, no és saludable.

- Quantitat màxima de sal recomanada per la OMS per adolescents i adults: 5 grams.

- Els greixos saturats són dolents.

- Si el producte té 2 o més ingredients acabats en -osa, no és saludable.

Formació de mediadors

Avui hem realitzat la formació de les persones mediadores de l'IES Ses Estacions.

Molt bones sensacions, molt d'interès, molta participació, empatia, escolta activa, aprenentatge i il·lusió.

Seguirem fent feina junts per millorar la convivència del nostre centre.

Som un gran equip.

Comissió de convivència I dinamització de la comunitat educativa.

In Memoriam

En memòria de la professora Mª Antònia Soberats Sagreras, docent del Departament de Biologia i Geologia i membre del claustre de l'IES ses Estacions des del 2006, la comunitat educativa vol mostrar el seu pesar i les seves condolències a la seva família i a tots els companys-es i alumnat que vam compartir amb ella tots aquests anys de dedicació a la docència i a la millora del nostre centre amb la seva vocació, implicació i compromís. Així la recordarem. Que la terra li sigui lleu.

Setmana de l’esport adaptat

Al llarg d'aquesta setmana l'alumnat de l'ies Ses Estacions, cel.lebra la #Setmanadeesportadaptat #EsportAdaptat #SEA2021.

Des del dep. D'EF realitzam una UUDD amb activitats i propostes per sensibilitzar i visibilitzar, conèixer i viure l'esport adaptat.