Visita al Castell de Bellver per acomiadar el curs

Jun 23, 2021 by IESSesEstacions Category: Activitats 20-21 0 comments

Visitam el Castell de Bellver!

Els alumnes de 2n d’ESO han acomiadat el curs duent a terme una visita al Castell de Bellver. Han pogut gaudir d’una caminada pel bosc i d’una explicació ben interessant referida a la història de l’edifici, de gran interès patrimonial.

Tot seguit, podeu llegir un escrit de n’Isco, alumne de 2n d’ESO B, on recull informació rellevant sobre la construcció:

El Castell de Bellver es troba a Mallorca, als afores de Palma, a un turó situat a 100 metres sobre el nivell del mar. El castell té un bosc que l’envolta i davall d’ell hi ha les pedreres amb les quals es va construir. Es va construir al segle XIV, entre els anys 1300 i 1311 i va ser dissenyat per Pere Salvà i encomanat per Jaume II i varen viure allà els reis de Mallorca.

El van construir amb marès, una pedra formada per arenisca blanca molt abundant a les illes Balears. Té forma circular i és un dels pocs d’Europa i l’únic d’Espanya, fet que el fa molt original. Té un estil gòtic i una galeria d’arcs apuntats que dóna la volta al pati. El pati és la zona central del castell, on es feien totes les feines i on hi ha el pou d’on treien l’aigua.

La protecció del castell es fa amb un fossat on hi havia punxes i també trobem la torre de l’homenatge i és quasi tota la defensa que té el castell. El castell està emmurallat, però amb la seva forma no és molt eficient. Amb aquesta forma més decorativa que defensiva és un castell-palau que es va fer servir com a residència reial, refugi i presó.