Programa de persones Cibermentores a l’IES Ses Estacions

L’Institut Balear de la Joventut, empresa pública depenent de la Conselleria d’Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears, organitza el projecte de persones Cibermentores des de fa 6 anys als centres de secundària de les Illes Balears.

El projecte de persones Cibermentores, vol aportar consciència als joves d’ESO sobre les possibles conseqüències de les seves accions a Internet, per tal de minimitzar els efectes no desitjats i potenciar els efectes positius de la seva presència a la Xarxa. Amb aquesta finalitat, s’ha creat una xarxa de joves Cibermentors/es que puguin ser referent dels seus companys i educar-los sobre aquest tema.

Enguany el nostre centre, conscient de la importància d’educar en un ús saludable de les tecnologies i de formar persones capaces de conviure en les nostres societats plurals, participa en el projecte de persones Cibermentores i per això és necessària la participació de l’alumnat en el projecte.

El projecte inclou la formació del l’alumnat cibermentor ( 3r, 4rt i 1r Batx) per un total de 7 hores lectives sobre el programa i el bon ús d’Internet i 2 hores lectives sobre ciberassetjament, posteriorment les persones Cibermentores són les encarregades de formar als alumnes de primer i segon d’ESO sobre el tema. Finalment el projecte també inclou una trobada amb altres joves de les Illes Balears, la finalitat de la trobada és educativa, ja que farem diversos tallers, però també d’una manera lúdica, compartirem experiències i facilitarem el contacte entre els Cibermentors/es dels diversos centres participants.

Desitjant que sigui una experiència profitosa per a tots i totes, vos feim arribar l’agraïment anticipat per la vostra col.laboració al projecte.