Nota de premsa de la Cambra de Comerç de Mallorca

Jun 27, 2023 by IESSesEstacions Category: Activitats FP, Notícies 0 comments

S’acaba el curs, però no la feina

L’IES Ses Estacions va celebrar l’acte acadèmic de graduació de la promoció 2023 dels estudis de formació professional amb una molt bona notícia: el 100% de l’alumnat del Grau Superior en Administració i Finances de l’IES Ses Estacions continua treballant en finalitzar els seus estudis.

El pati de l’IES Ses Estacions (Palma) va acollir el passat 22 de juny de 2023 l’acte acadèmic de graduació de gairebé 90 estudiants de formació professional de la promoció 2023. L’esdeveniment va ser organitzat per l’alumnat i l’equip docent del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Assistència a la Direcció.

A l’inici de l’acte, Francesc Gálvez Capellà, director de l’IES Ses Estacions, va donar la benvinguda i l’enhorabona als nous titulats, destacant que es tracta d’una història d’èxit compartit entre l’alumnat, el professorat i les empreses col·laboradores. És en aquest marc de col·laboració on l’alumnat té l’oportunitat de formar-se al llarg de tota la vida.

Precisament l’acte va comptar amb la presència de 16 representants de les empreses col·laboradores durant el curs 2022-2023. Entre ells, Iván Linares Flores, exalumne del centre i actual CEO de ILF Administraciones, qui, a banda de transmetre l’enhorabona a les graduades i graduats, va encoratjar-los a desenvolupar el seu esperit emprenedor. “Emprendre implica consolidar l’aprenentatge i responsabilitzar-se d’un equip de treball”, li va dir a l’alumnat present, entre els quals hi havia tres estudiants que enguany han desenvolupat les pràctiques formatives a la seva empresa.

Seguidament, va tenir lloc la graduació de l’alumnat de la promoció 2023 dels estudis de formació professional, entre ells, els cicles formatius en modalitat dual intensiva que ofereix el centre: el Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Gestió Administrativa i el Cicle Formatiu de Grau Superior en Administració i Finances.

Segons reconeix el centre, l’FP dual-intensiva s’ha consolidat com una modalitat amb alta demanda i garantia d’una inserció laboral més eficaç. Es va implantar al centre fa poc més de 10 anys i al llarg dels darrers cursos el nombre d’alumnat que sol·licita el programa, supera el nombre màxim de places establertes. L’atractiu d’aquesta modalitat és la combinació de la formació acadèmica amb la pràctica laboral remunerada, a través d’un contracte de formació en alternança. El vincle estratègic amb les entitats de l’entorn afavoreix la corresponsabilitat en el desenvolupament de les competències personals i professionals i esdevé un apropament del sistema educatiu al teixit empresarial de l’illa. Per assolir aquest objectiu compartit és clau el temps i el compromís de les empreses com a eix indispensable en la
professionalització del mercat laboral. El curs 2022-2023, l’IES Ses Estacions ha comptat amb un total de 77 empreses col·laboradores.

La Cambra de Comerç de Mallorca participa en l’FP dual-intensiva amb l’objectiu d’enfortir la qualitat i l’extensió d’aquesta modalitat educativa mitjançant la promoció, l’assessorament i el suport a les empreses participants.

Com a novetat d’aquest curs, l’IES Ses Estacions ha passat a formar part de FPEmpresa, amb la finalitat d’impulsar i fomentar la formació professional a través de l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques compartides. FPEmpresa és una associació oberta a tots els centres que imparteixen formació professional, tant de caràcter públic, concertat o privat.