DIADA DE LES LLENGÜES                                            28 SETEMBRE 2012

OBJECTIUS: CONÈIXER LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA DE LA QUAL PODEM GAUDIR AL NOSTRE CENTRE I REFORÇAR LA CONVIVÈNCIA.

ACTIVITATS:

• DURANT ELS ESPLAIS: ha sonat una selecció de cançons realitzada entre professors i alumnes en diferents llengües (des del català fins al xinès, passant per l’alemany, francès...).
  • DURANT LES DUES DARRERES HORES, alumnes seleccionats i agrupats segons la seva llengua materna han muntat unes “paradetes” per a mostrar als companys alguns aspectes de la seva llengua i de la cultura associada. Així, per grups i acompanyats del professor que correspongui, els alumnes de 1r, 2n i, alguns de 3r d’ESO, han baixat al pati i han après cinc frases senzilles en algun dels idiomes que hi ha representats. A continuació han emplenat una graella impresa en un Punt de Llibre que els hem entregat i que es poden quedar com a record.
    Aquesta graella en format Punt de Llibre serveix per a reflexionar sobre les llengües que coneixen i fomenta l’interès per l’aprenentatge d’altres.
  • RÈTOLS: des de l’assignatura de Plàstica, els alumnes han treballat en un rètol que posi “Hola, com estàs? en diferents llengües. Les mostres s'han penjat a l’entrada de l’institut per ambientar la celebració.
  • LECTURA D’UN TEXT: Alumnes seleccionats, que tenen com a llengua materna una de diferent a les dues cooficials a les Illes Balears, han llegit un text a favor de la diversitat lingüística en diferents llengües.
  • EXPOSICIÓ DE LLIBRES EN DIVERSES LLENGÜES. Els llibres els han duit els alumnes, professorat del centre i d’altres són préstec de biblioteques de Palma.

LECTURA A FAVOR DE LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA:

TALLERS:

AMBIENTALITZACIÓ: