971 770 267 - 971 770 369 - 971 770 947

Projectes de l'IES Ses Estacions

Aquí podreu veure els projectes en què participa l’IES Ses Estacions.

L’objectiu principal dels intercanvis és conèixer l’altre país, la seva cultura, la llengua,  les aficions i els valors de la seva gent jove, viure la realitat social i familiar, etc.; en definitiva, ser conscients de les nostres similituds i diferències.  D’aquesta manera es pretén fomentar la tolerància dels nostres alumnes envers altres formes de pensar. Altres objectius són conèixer les llengües i cultures d’altres països europeus, experimentar els avantatges de fer feina en un equip internacional i, last but not least, millorar la competència oral en llengua anglesa i alemanya.

El curs escolar 2024-2025, l’Institut participa en el programa de la Conselleria Sprechen wir Deutsch!, gràcies al qual aquests intercanvis gaudeixen d’una subvenció institucional:

  • Feim l’intercanvi amb l’Otto-Hahn-Gymnasium de Geesthacht (Schleswig-Holstein, Alemanya).
  • Alumnat participant: 10 alumnes de 3r d’ESO, 4rt d’ESO i 1r Batxillerat.
  • Dates de l’intercanvi: nosaltres anem del 27.3.2025 al 3.4.2025 (enllaç a la notícia) i els alemanys venen del 16.5.2025 al 23.5.2025.

L’IES Ses Estacions té una tradició de dur a terme intercanvis bilaterals amb escoles d’altres països, en concret, en els cursos passats hem tingut aquests intercanvis:

  • En anglès:

    • Intercanvi amb l’escola Winkler Prins de Veendam (Holanda) 2017
    • Intercanvi amb Veendam (Holanda) 2015
    • Intercanvi amb Veendam (Holanda) 2013
    • Intercanvi amb Veendam (Holanda) 2012
    • Intercanvi amb amb l’escola Our Lady’s High School de South Lanarkshire (Escòcia, Regne Unit) 2010
    • Intercanvi amb Veendam (Holanda) 2009
  • En alemany:
    • Intercanvi amb el Gymnasium Grootmoor (Hamburg, Alemanya) 2023-2024
    • Intercanvi amb el Gymnasium Grootmoor (Hamburg, Alemanya) 2019-2020
    • Intercanvi amb el Gymnasium Grootmoor (Hamburg, Alemanya) 2018-2019
    • Intercanvi amb el Gymnasium Grootmoor (Hamburg, Alemanya) 2017-2018
    • Intercanvi amb l’escola Richtsberg Gesamtschule de Marburg (estat de Hessen, Alemanya) 2014-2015

IMPARTICIÓ D’ASSIGNATURES EN ALTRES LLENGÜES

Durant el curs actual, els alumnes cursen les següents matèries:

  • CFGS en Administració i Finances:
    • Primer curs: Ofimàtica i procés de la informació (en anglès)
    • Segon curs: Simulació Empresarial (en anglès)
  • CFGS en Assistència a la Direcció:
    • Primer curs: Ofimàtica i procés de la informació (en anglès)
    • Segon curs: Gestió avançada de la informació (en anglès)

 

PROJECTE EOIES DE COL·LABORACIÓ AMB L’EOI

A més del fet que l’Institut Ses Estacions acull una ampliació de l’Escola Oficial d’Idiomes de Palma des del curs 2014-2015, tenim un projecte de col·laboració gràcies al qual els nostres alumnes poden treure’s els títols oficials d’anglès i d’alemany de l’EOI amb les seves classes d’idiomes d’ESO i/o batxillerat.

Accés a tota la informació: enllaç a la web de l’EOI.

 

PROJECTE SPRECHEN WIR DEUTSCH!

Projecte parcialment subvencionat per la Conselleria d’Educació a partir del curs 2018-2019 per afavorir l’aprenentatge de la llengua alemanya, gràcies al qual es poden fer intercanvis amb escoles alemanyes.

Més info sobre els intercanvis.

Projecte dut a terme amb els IES Ramon Llull i Politècnic i el Col·legi Lluís Vives de Palma. Amb la col·laboració de la Universitat de les Illes Balears i la FAPA.

Accedir a tota la informació

La Consulta jove és un servei gratuït que els metges del centre de salut de l’Escola Graduada ofereixen de forma totalment gratuïta i anònima als alumnes de l’Institut que ho requereixen.

No es tracta d’un consultori mèdic en el sentit que no es tracten malalties, sinó que és més bé una manera de resoldre dubtes sobre alguns dels temes de salut que poden preocupar als adolescents, com per exemple els següents:

  • SALUT AFECTIVO-SEXUAL: RELACIONS SEXUALS, ANTICONCEPTIUS, RELACIONS DE PARELLA, MALALTIES DE TRANSMISSIÓ SEXUAL, …
  • DROGUES: TABAC, CANNABIS, ALCOHOL, DROGUES DE SÍNTESI, …
  • ALIMENTACIÓ I ACTIVITAT FÍSICA: DIETA SALUDABLE, SOBREPÉS I/O OBESITAT, ANOREXIA/BULÍMIA, …
  • SALUT EMOCIONAL: PROBLEMES D’AFECTIVITAT, ANSIETAT, POR, CONVIVÈNCIA FAMILIAR, ASSETJAMENT, …
  • PROBLEMES DE PELL/MUCOSES: ACNE, TATUATGES, …
  • PROBLEMES DE SON: DESCANS ADEQUAT, DIFICULTATS PER DORMIR, …
  • PROBLEMES DE SALUT GENERAL:  AL·LÈRGIES, DOLOR, TRAUMATISMES, VACUNES, …

Per poder accedir a la consulta s’ha de demanar hora amb antelació a la consergeria de l’Institut.

Programes d'IES Ses Estacions

Aquí podreu veure els programes que s’ofereixen a l’IES Ses Estacions.

Es por trobar tota la informació en aquest enllaç.

Hi ha alumnes que, degut a condicions personals de discapacitat (física, psíquica o sensorial) o desobredotació intelectual, necessiten recursos i ajudes específiques per a progressar en el seu aprenentage. En altres ocasions, les causes d’aquestes necessitats educatives tenen  el seu origen en un desavantatge  sociocultural, i per això es diu que aquest alumnat necessita una compensació educativa.

Per un motiu o un altre, aquests alumnes manifiesten necessitats educatives especials permanents o temporals, és a dir, necessiten un major grau i varietat d’ajudes pedagògiques que la resta de l’alumnat per accedir als aprenentatges que es determinen en el currículum, i per aconseguir els objectius de l’ educació dins del marc de l’ atenció a la diversitat.

L’orientació educativa es converteix en el medi a través del qual es fa efectiva aquesta atenció, proporcionant els recursos necessaris per a millorar i atendre a les necessitats educatives específiques de cada alumne. L’ adaptació del currículum a les necessitats i possibilitats de cada alumne és la vía fonamental per aconseguir la individualització de l’ensenyament.

En relació amb l’ atenció a la diversitat, la legislació vigent estableix les següents funcions del Departament d’ Orientació:

  • Elaborar la proposta de criteris i procediments previstos per a realitzar les adaptacions curriculars apropiades per als alumnes amb necessitats educatives especials i
  • Col·laborar amb els professors de l’ institut, sota la direcció del cap d’ estudis en la programació i aplicació d’ adaptacions curriculars dirigides als alumnes que ho precisen.

Més concretament, s’encomana al professor especialista en Pedagogía Terapèutica i,en el seu cas, a l’especialista d’Audició i Llenguatge, la tasca de col.laborar amb els professors que imparteixen docència als ACNEEs en el disseny i Aplicacions de les Adaptaccions Curriculars Individualitzades (ACI)i el seu seguiment.
A més a més, s’assigna a l’orientador, professor especialista en Psicologia i Pedagogía, funcions especialitzades relacionades amb l’avaluació psicopedagògica d’aquests alumnes i amb l’elaboració del dictamen d’escolarització d’aquells que canvien  de modalitat educativa.

Programar atenenent a la diversitat dins l’aula

Una de les majors preocupacions amb les que es troba el professorat a l’hora de personalitzar l’ensenyança dins l’aula és precisament el que es deriva d’atendre a la diversitat de l’alumnat amb el que es troba. És un fet que la diversitat forma part de la nostra societat i, per tant, dels nostres centres i de les nostres aules. La diversitat és enriquidora, amb el que hem de contar en el moment de planificar l’ensenyança. Aquestes líneies pretenen orientar la planificació del professorat quan s’enfrenta a la elaboració dels programes de les distintes assignatures i, més concretament, a la intervenció en l’aula. Oferim algunes orientacions en relació amb els continguts, amb la metodologia i amb l’avaluació.

REFERENT ALS CONTINGUTS: QUÈ ENSENYAR?

  • Seleccionar  i distribuir en el departament els contiguts tenint en comptel’ alumnat al que va dirigit.
  • Distingir en els continguts aquells que són fonamentals; i por tant, desenvolupen competències bàsiques que resulten imprescindibles per a aprenentatges posteriors i per a integrar-se socio-laboralment, i continguts complementaris, que poden ser tractats de forma més superficial.

REFERENT A LA METODOLOGÍA: CÓM ENSENYAR?

En l’aula bàsicament es donen tres situacions en relació a l’ alumnat:

  • Aquells que poden realitzar activitats donades poc complexes.
  • Aquells que poden realitzar les activitats previstes d’ un nivell mitjà de dificultat.
  • Aquells que avancen a un ritme més ràpid i necessitan activitats d’ ampliació.

En funció d’aquestes tres situacions proposam el sigüent:

  • Planificar estratègies, activitats i materials didàctics variats.
  • Planificar activitats diferenciades: analítiques, de síntesi, d’ investigació, que tendeixin a la autonomía, altres molt dirigides.
  • Graduar la dificultat de les activitats: d’ ampliació, profundització o de reforç.
  • Utilitzar diferents recursos didàctics (llibres, ordinador, premsa, …)
  • Realitzar diferents agrupaments.
  • Planificar els reforços.

REFERENT A L’AVALUACIÓ: QUÈ AVALUAR?

  • Avaluar, prioritàriament, continguts fonamentals i funcionals.
  • Avaluar en conformitat a diferents capacitats.
  • Preveure diferents instruments  procediments d’ avaluació.

ENLLAÇOS D’INTERÉS PER A L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

DISCAPACITAT

COMPENSACIÓ EDUCATIVA

MATERIALS I INSTRUMENTS

Translate »