Departament de Ciències Socials, Geografia i Història

Mª Luisa Colom Pomar
Natividad Doblas Gómez Economia
Manuel González Merino
Francisca Llabrés Fabregat Responsable de l'assignatura de Religió.
Mª del Mar Massutí Rojas Cap del departament didàctic.
Francisco Socías Vanrell

Avaluació

Assignatura de Religió

L’assignatura de Religió (no és catequesis) ofereix la possibilitat d’aprofundir en el coneixement del fet religiós i les seves manifestacions a través de la història de la humanitat.
Llavors descobrirem la relació entre Religió i altres matèries, especialment Ciències Socials, Història, Geografia i Art, el que facilitarà l’estudi d’aquestes matèries i la comprensió de la nostra cultura i les nostres tradicions.

Farem una passejada per la història i les característiques de: el Judaisme, Cristianisme, Islam, Budisme i les distintes confessions cristianes.

Coneixerem les diferències entre la Religió i la espiritualitat. La espiritualitat com a necessitat fonamental de la persona.

Treballarem els valors humans i transcendents que ajudin a una formació integral de la persona i a fer un bon procés amb la seva educació. A més La classe ofereix informació de qüestions d’actualitat: solidaritat, justícia, sexualitat, ONGs…

Activitats

Les sortides extraescolars són molt importants per completar la formació de l’alumnat, així es fan distintes visites, activitats i viatges.

• Visita a la Seu per conèixer millor l’art gòtic mediterrani i la recent obra de l’artista mallorquí Miquel Barceló. Així els alumnes poden veure com l’estudi de la matèria de Religió els dona una cultura que els enriqueix i facilita el poder entendre aquestes obres i la seva relació amb la historia.
  • Visita al Museu Bíblic on podran admirar una de les mòmies egípcies més ben conservades i a través d’ella descobrir la filosofia de vida d’aquest poble.
    Les maquetes i peces de gran valor mostren l’Antic Israel i la relació amb el cristianisme.
  • Coneixerem el Museu Diocesà i el Palau Episcopal. Un recorregut per veure l’evolució de l’ art cristià a Mallorca, descobrint creences, tradicions i com era la vida quotidiana de l’ illa. Ens aproparem especialment a l’ art gòtic.
  • Visita al Monestir de la Real i l’Institut Ramón Llull on els alumnes poden gaudir de la gran biblioteca i de llibres únics.

Els vídeos, xerrades i altres visites acompanyen molts dels nostres temes.