Llibres IES Ses Estacions Curs 2023/2024

Llibreries que col·laboren amb l'institut

LLIBRES NOUS

Programa de reutilització de llibres de text i de lectura obligatòria

CUIDEM ELS LLIBRES DE TEXT!

Petites accions que tu i el teu llibre agraireu:

• El primer és folrar el llibre de plàstic extraïble. Permet canviar el folre amb facilitat quan canvia de mans. Hem d’evitar els que siguin adhesius, gairebé mai queden bé i s’ha de conèixer la tècnica apropiada (aerosol d’aigua i regle).
  • Evitar que els llibres estiguin exposats massa temps a la llum solar directa. Afecta el paper i les tintes.
  • Evitar l’humitat i tenir líquids a prop del llibre. La porositat del paper és un malt company dels líquids.
  • No posar ferratines adhesives per indicar el nom de l’alumne sobre la coberta. És millor posar el nom a cartolines dintre de petites borses adhesives i penjar-la dintre del llibre a un lloc visible.
  • No doblegar els cantells de les pàgines per identificar qualque lloc del teu interès. Utilitza un punt de lectura, cartolines o Post-it™ de colors.
  • No és gens recomanable escriure dins el llibre, sobretot si tenim present que un altre alumne podrà fer ús del llibre un altre curs, ni que sigui en llapis de punta grassa. Millor fer les anotacions a un quadern a part.
  • De cap manera utilitzar el retolador marcador. No té cap utilitat didàctica demostrada. Si tens que fixar informació del llibre, utilitza el quadern auxiliar. Pensa que la pròpia editorial ja ressalta certs temes amb lletra negreta o quadres.
  • Per transportar els llibres, si utilitzes una motxilla que no té un fons rígid, és suficient posar al fons una cartolina gruixada de forma que els llibres reposin sense espenyar els cantells.
  • Igualment, per llegir correctament, si has d’estudiar, convé dipositar el llibre a un faristol (atril), amb la inclinació de forma que la línia visual del llibre i l’ull estiguin a la mateixa alçada i sense que el llum faci ombres. La vista t’ho agrairà sempre.