Projecte ERASMUS+ a l'IES Ses Estacions

sepieerasmus+

CURSOS 2016-2018: Participació en les accions KA1 d’Educació Escolar (KA101) i de Formació Professional (KA102 i KA103)

Erasmus Policy Statement.

Un curs de metodologia en llengua alemanya

(Methodentraining in der Unterrichtpraxis Deustsch als Fremdsprache)

Hola a tots,

El darrer mes d’agost , gràcies al Projecte Erasmus + que està actiu en el nostre centre vaig poder gaudir d’una estada de formació a la ciutat de Düsseldorf.

Düsseldorf, em va sorprendre pel seu caràcter cosmopolita i viu, i , el IIK Düsseldorf ( Institut für Internationale Kommunikation ) , centre de formació adscrit a la Universitat , per a la seva hospitalitat i preparació del professorat.

Llavors, al llarg d’una semana vaig poder fer una immersió de llengua i actualitzar els meus coneixements metodològics. Paral.lelament vaig ampliar també els meus coneixements culturals, mitjançant la visita al Museu Goethe ( dins el programa del curs) o a les precioses ciutats de Zons i Aachen ( Aquisgràn).

El que més em va agradar va ser:

1) Poder reflexionar sobre diferents metodologies amb un conjunt de professorat de distints nivells ( des de primària fins a nivell universitari) i d’indrets diferents .

2) Possar-me en el lloc de l’alumnat. Tastar , emprovar les activitats que vàrem disssenyar per al nostre alumnat.

3) Compartir experiències i saber d’altres sistemes educatius ( romanès, danès, polac, grec , turc i d’altres païssos bàltics).

El que me n’he duit a casa han estat les múltiples possibilitats que ofereix la metodologia cooperativa, un llistat d’adreces electròniques amb qui compartir experiències i una subscripció a la revista del IIK Düsseldorf on mensualment es publiquen idees, recursos i activitats per a fer servir a classe.

L’experiència ha estat del tot enriquidora i ha contribuÏt sens dubte al meu creixement personal i professional.

Donc les gràcies a la Comissió Europea per haver poder gaudit d’aquesta beca , que estic ben segura que farà canviar la meva forma d’ensenyar.

Esper poder compartir molt d’aquests coneixements amb els companys de feina.

1. Foto de la cúpula de la Catedral d’Aquisgràn

2. Foto del Rhin, Düsseldorf

3. Foto del professorat i participants en el curs

Pilar Jaén Mercadal

ALUMNAT

Mobilitat d’alumnes de grau mitjà per poder anar a l’estranger a fer el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT) en empreses estrangeres.

Requisits dels beneficiaris:

Els alumnes que vulguin participar en el projecte i sol·licitar l’ajuda, han de complir els següents requisits:

• Tenir la nacionalitat o permís de residència vàlid en un del països participants en el programa Erasmus+ de la UE.
  • Estar matriculats en el 2n curs del cicle formatiu de grau mitjà de gestió administrativa de la modalitat presencial, que hagin de realitzar la FCT durant el curs 2016/2017 en el període de març a juny.
  • Haver superat tots els mòduls formatius abans del començament de l’estada i complir els requisits d’accés a les pràctiques formatives.
  • Passar la prova de nivell d’idioma que es realitzarà al nostre centre.
Termini d’inscripció:
  • 25 de novembre

Enllaç a la notícia dels dos alumnes seleccionats.

PROFESSORAT

Experiència de job shadowing d’una professora participant.

ALUMNAT

Mobilitat d’alumnes de grau superior per poder anar a l’estranger a fer el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT) en empreses estrangeres.

Requisits dels beneficiaris:

• Estar matriculats en el 2n curs de un dels cicles formatius de grau superior de la modalitat presencial que ofereix el centre, que hagin de realitzar la FCT durant el curs 2016/2017 en el període de març a juny.
  • Passar la prova de nivell d’idioma que es realitzarà al nostre centre.
Termini d’inscripció:
  • 25 de novembre

PROFESSORAT

Estada formativa d’una professora participant.

Projectes Erasmus+ anteriors

Aquí podreu veure els projectes Erasmus+ en què ha participat l’IES Ses Estacions en cursos anteriors.

erasmus+

CURS 2015-2016: Participació en l’acció KA1 d’Educació Escolar.
Nom del projecte: “Estaciones en Europa”

Durant el curs escolar 2015-2016, l’IES Ses Estacions participa en un programa de formació internacional del professorat subvencionat per la Comissió Europea a través del programa Erasmus+, gràcies al qual 5 docents de l’Institut han pogut seguir cursos de formació a diversos països europeus amb col·legues d’altres nacionalitats. Accés al resum del Projecte.

Aquí teniu el relat de l’experiència del curs que dues professores de l’institut han seguit a Dublín (Irlanda).

Dia 15 de novembre, dues professores participants van concedir una entrevista sobre aquest projecte en el programa de ràdio El crepuscle encén estels de la cadena Ona Mediterrània.
Pitjant aquí podreu escoltar l’entrevista (que comença en el minut 13:00 i acaba en el 34:30). I aquí teniu dues fotos d’aquest esdeveniment:

radio_1

radio_2