971 77 02 67 - 971 77 03 69

FP Modalitat a Distància

A l’ IES Ses Estacions es pot cursar en la modalitat a distància els següents estudis:

– Grau Mitjà en Gestió Administrativa

– Grau Superior en Administració i Finances

– Grau Superior en Assistència a la Direcció

Informació general sobre els estudis d’FP a les Illes Balears.

Informació matrícula

Sol·licitud de plaça Alumnes Preferents

  1. Són aquells que el curs passat han superat, com a mínim, el 40% de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats a distància mitjançant la plataforma FP-Illes Balears. Per fer aquest càlcul no es computen els mòduls professionals convalidats.
    • Llistat d’alumnes preferents del grau mitjà de Gestió Administrativa.
    • Llistat d’alumnes preferents del grau superior d’Administració i Finances.
    • Llistat d’alumnes preferents del grau superior d’Assistència a la Direcció.
      Aquestes llistes es publiquen dia 8 de setembre (provisionals) i 14 (definitives).
  2. Han de formalitzar la sol·licitud d’admissió electrònica mitjançant el procés telemàtic al qual es pot accedir des d’aquí (enllaç) del 4 al 15 de setembre. Si la persona interessada és menor d’edat, a la sol·licitud s’ha de fer constar la persona responsable, amb les dades que es demanin en el tràmit. A continuació, han d’imprimir i lliurar a la secretaria de l’Institut el justificant del tràmit.
  3. Es poden sol·licitar tants mòduls com es vulgui però no es pot formalitzar la matrícula a mòduls a distància que sumin més de 1000 hores lectives, amb un màxim de 2 cicles per persona.
  4. Els alumnes preferents, per seguir cursant mòduls professionals del mateix cicle formatiu, no han d’adjuntar cap documentació al justificant d’enviament del tràmit telemàtic, peró sí han de lliurar aquest a la secretaria del centre del 4 al 15 de setembre, com tota la resta de sol·licitants.

Sol·licitud de plaça Resta Alumnes

  1. Els sol·licitants de nova admissió i els que no han superat el 40% de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats a distància, poden sol·licitar l’admissió per una de les tres vies següents:
    • Sol·licitants que tenguin acreditades unitats de competència mitjançant el procés d’acreditació de competències adquirides per experiència laboral o per vies no formals de formació del mateix cicle formatiu en què demana plaça.
      S’acredita mitjançant el corresponent certificat expedit per l’Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears (o entitats similars d’altres comunitats autònomes). En cap cas val un certificat d’empresa o de la Seguretat Social.
    • Sol·licitants que hagin superat algun o alguns dels mòduls professionals del mateix cicle formatiu a què desitja accedir.
      S’acredita mitjançant un certificat acadèmic complet.
    • Sol·licitants que tenguin acreditades unitats de competència per la superació de mòduls corresponents a un certificat de professionalitat del mateix cicle formatiu al qual desitja accedir.
      S’acredita mitjançant un certificat de professionalitat.
  2. En el cas que no es pugui presentar l’admissió per una de les tres vies esmentades en el punt precedent, la persona interessada només podrà presentar la documentació amb la qualificació mitjana obtinguda a la titulació que permet l’accés al cicle formatiu, com a segon criteri per a l’admissió a cada un dels mòduls.
  3. La sol·licitud, el calendari i els documents que necessàriament l’han d’acompanyar es podran trobar a la següent pàgina web de la Conselleria d’Educació i Cultura (pitjau aquí). La sol·licitud s’ha d’omplir exclusivament online només del 4 al 15 de setembre i, una vegada completa i impresa, s’ha de presentar a la secretaria del centre amb els següentes documents:
    1. Fotocòpia del DNI o del NIE en vigor.
    2. Certificat de residència en què hi consti el domicili a les Illes Balears.
    3. Documentació que acrediti estar en possessió d’algú dels requisits per accedir a un cicle formatiu de grau mitjà o superior, segons el cas (aquesta documentació està especificada a l’Annex 3 de la Normativa amunt: accès).
    4. Documents per a la baremació. Certificat acadèmic adient en què consti la nota mitjana. En el cas de què es presenti un títol acadèmic o una homologació d’un títol estranger, si no hi ve expressada la nota mitjana o no es presenta un certificat acadèmic oficial complet, es baremarà amb una nota de 5 (cinc).
  4. Quan una persona tengui el domicili en una illa que no sigui Mallorca, pot presentar el justificant d’enviament que resulta del procés telemàtic de sol·licitud de plaça i la documentació adjunta a les Delegacions Territorials d’Educació de Menorca o d’Eivissa. En el cas de persones residents a Formentera, la poden presentar a l’IES Marc Ferrer.
    NOTA IMPORTANT: si la documentació es presenta en un altre registre, no es pot garantir que la documentació arribi a temps a la secretaria de l’Institut. Només aquests tres registres ho garanteixen.
  5. Calendari de presentació de les sol·licituds i de tota la documentació: de 4 a 15 de setembre de 2017 en horari de secretaria.
  6. Sol·licituds fora de termini: Les persones interessades a cursar aquests ensenyaments en règim de distància i que no hagin fet la sol·licitud dins termini, a partir del 6 d’octubre han de venir a sol·licitar plaça a la secretaria de l’Institut. Aquestes sol·licituds no seran baremades i es tramitaran, si escau, per estricte ordre de presentació i només en referència als mòduls sol·licitats.
  7. Es poden sol·licitar tants mòduls com es vulgui, però el límit màxim de mòduls per poder matricular-se la resta de persones interessades és de 1000 hores lectives.

Matrícula

  1. Les llistes provisionals serveixen només per comprovar que les dades introduïdes són correctes, però no per comprovar la reserva de plaça. Les places reservades es comproven només a les llistes definitives.
  2. Les llistes definitives de persones admeses a algun mòdul es publiquen dia 28 de setembre. El significat de les llistes és el següent:
    • L’expressió “RESERVAT” significa que el sol·licitant té reserva de plaça en tots els mòduls sol·licitats i es pot matricular en tots ells.
    • L’expressió “NO RESERVAT” significa que el sol·licitant no té cap reserva de plaça i no es pot matricular.
    • L’expressió “ALGUNS RESERVATS” significa que el sol·licitant té reserva de plaça només en alguns del mòduls que ha sol·licitat i, per tant, es pot matricular només en els mòduls que segueixen l’expressió “mòduls reservats”. En cap cas es podrà matricular en els mòduls que surtin darrere l’expressió “mòduls no reservats”.
  3. Les persones que a les llistes DEFINITIVES (NO A LES PROVISIONALS) hagin obtingut plaça hauran d’imprimir-se aquests documents i seguir detalladament les instruccions que hi trobaran (els documents estan disponibles només durant el període de matrícula):
    • FULL D’INSTRUCCIONS (obligatori i comú per a tots els cicles).
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Gestió Administrativa.
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Superior en Administració i Finances.
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Superior en Assistència a la Direcció.
  4. Els alumnes no s’han de matricular en els mòduls per als quals tenguin intenció de demanar convalidació a la direcció de l’Institut. Si, prèvia sol·licitud ens els terminis establerts aquí, s’atorga la convalidació, els alumnes quedaran matriculats d’ofici en els mòduls convalidats.
  5. PRESENTACIÓ DE LA MATRÍCULA:
    • Les persones amb plaça reservada residents a l’illa de Mallorca hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la secretaria de l’IES Ses Estacions.
    • Les persones amb plaça reservada residents a Menorca o Eivissa hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la Delegació Territorial d’Educació corresponent.
    • Les persones amb plaça reservada residents a Formentera hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la secretaria de l’IES Marc Ferrer.
    • NOTA IMPORTANT: si la documentació es presenta en un altre registre, no es pot garantir que la documentació arribi a temps a la secretaria de l’Institut. Només aquests tres registres ho garanteixen.
    • No cal que sigui l’alumne qui dugui personalment els documents que es demanen; pot delegar en qualsevol altra persona.
  6. Les dates per formalitzar la matrícula són únicament els dies 28 setembre a 3 d’octubre. Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora del procés d’admissió.

Tractament de les places vacants després de la matrícula

  1. En la modalitat a distància, a cada mòdul (= assignatura) pot haver un màxim de 60 alumnes matriculats.
  2. En distància no es fan cursos, sinó que cadascú es pot matricular en els mòduls que li interessen, sense passar-se del màxim d’hores legalment establert.
  3. Com que cada sol·licitant pot demanar mòduls diferents, el resultat és que el llistat d’alumnes en cada mòdul és necessàriament diferent.
  4. Per això, és normal que l’últim sol·licitant que ha obtingut plaça en un mòdul tingui una nota mitjana diferent que l’últim d’un altre mòdul.
  5. Això explica que un mateix sol·licitant pugui haver obtingut plaça en uns mòduls però no en d’altres.
  6. Ara bé, una cosa són les places reservades i una altra diferent en què mòduls s’acaba matriculant cadascú. Exemple: una persona que ha obtingut reserva de plaça en molts mòduls però no desitja matricular-se en tots; o bé no es matricula en cap perquè també ha obtingut plaça en un altre cicle que li interessa més.
  7. Això vol dir que després del termini de matrícula solen quedar places vacants en gairebé tots els mòduls i normalment més en els de segon que en els de primer.
  8. Durant el primer mes, aquestes places s’ofereixen als sol·licitants que es troben en aquestes situacions per estricte ordre de baremació i només dels mòduls sol·licitats:
    1. Alumnes matriculats que no han obtingut plaça en tots els mòduls sol·licitats, sempre que no es passin del límit d’hores.
    2. Sol·licitants que no han obtingut plaça.
    3. Sol·licitants fora de termini, per estricte ordre de presentació de la sol·licitud.

Instruccions per entrar a la plataforma virtual

NORMES GENERALS:

  1. Les persones matriculades en algún mòdul podran accedir a la plataforma virtual a partir del primer dia del curs.
  2. És la Conselleria d’Educació, no l’IES Ses Estacions, qui gestiona aquesta plataforma.
  3. L’adreça d’accés a la plataforma virtual és <http://fpadistancia.caib.es>.

FUNCIONAMENT DE LES CLAUS D’ACCÉS:

  1. Les claus per entrar a la plataforma es componen del nom d’usuari i de la contrasenya.
  2. El nom d’usuari és únic per a cada alumne i vàlid per tota la vida. Només es pot tenir un sol nom d’usuari d’entre els formats següents:
  3. FORMATS DEL NOM D’USUARI CAIB:
    • x minúscula seguida del DNI sense la lletra final (ex.: x12345678): correspon a professorat del sistema educatiu de les Illes Balears.
    • u minúscula seguida de 6 números (ex.: u123456): correspon a funcionaris generals del Govern de les Illes Balears.
    • e minúscula seguida del NIF amb la lletra final en minúscula (ex.: e12345678z): normalment correspon a pares, mares o tutors d’alumnes del sistema educatiu de les Illes Balears.
  4. Cada vegada que es genera un nom d’usuari, es genera també una contrasenya nova.
  5. Cada vegada que es genera una contrasenya nova, queda automàticament invalidada l’anterior.
  6. Normalment, les contrasenyes caduquen després d’un any d’haver estat canviades. A la pàgina d’inici de la plataforma està indicat on s’han de canviar.
  7. A més dels anteriors, també hi ha uns codis d’usuaris específics per als alumnes del sistema educatiu de les Illes Balears amb el format: z minúscula seguida de 5 números (ex.: z12345). Un alumne a qui s’hagi donat aquest tipus de codi també pot tenir un codi CAIB dels especificats al punt 3, però no al contrari: a una persona que tengui un codi CAIB no s’hi pot donar un codi d’alumne.

ACCÉS A LA PLATAFORMA A DISTÀNCIA:

  1. Per tant, les persones que ja disposen d’un codi d’usuari CAIB, sense importar qui ho hagi creat ni per quin motiu, disposen també d’una contrasenya i no n’han de menester d’altres.
  2. Un alumne que està matriculat en 2 cicles a distància en instituts diferents, ha d’emprar els codis que li hagi generat un d’ells per tots dos i no ha de demanar codis nous per a cada centre.
  3. Són aquestes les claus que han d’emprar per entrar a la plataforma a distància i no n’han de demanar d’altres.
  4. Els alumnes nous en el sistema són aquells que no tenen ni han tingut mai una clau ni han disposat de cap format de nom d’usuari.
  5. Només aquests alumnes rebran un correu electrònic amb les seves claus a l’adreça que van posar a la sol·licitud online.

INCIDÈNCIES:

  1. En el cas d’alguna incidència (del tipus: oblit del nom d’usuari i/o de la contrasenya; bloqueig per haver digitat 3 vegades una contrasenya equivocada; o qualsevol altre cas de no funcionament), la persona interessada haurà de demanar una nova contrasenya enviant un correu electrònic a l’Institut, indicant el nom complet i el cicle en què està matriculat.
  2. S’ha de tenir en compte, però, que l’IES Ses Estacions pot generar contrasenyes noves només per als alumnes el codi d’usuari dels quals comença amb la lletra z. En cap cas podem generar contrasenyes per als codis que comencen amb les lletres x, u o e, llevat dels que hem generat nosaltres mateixos.
  3. En el cas d’alumnes que tenguin alguna incidència i tenguin un codi d’usuari amb algun d’aquests tres formats, ens han d’enviar un correu amb les seves dades per reenviar-lo als tècnics de la Conselleria responsables de l’aplicació.

Recomanacions i requisits previs per cursar els mòduls

Gestió Administrativa

  • Per cursar el mòdul “Tractament de la documentació comptable” es requisit imprescindible haver superat el mòdul “Tècnica comptable”. En el cas que es detecti que un alumne incompleix aquest requisit, l’Institut pot formalitzar la baixa d’ofici de la matrícula del mòdul, d’acord amb el que es determina en l’article 29 de la normativa esmentada amunt.
  • Per cursar el mòdul “Empresa a l’aula” es requisit imprescindible haver superat els mòduls “Tècnica comptable” i “Operacions administratives de compra-venda”. En el cas que es detecti que un alumne incompleix aquest requisit, l’Institut pot formalitzar la baixa d’ofici de la matrícula del mòdul, d’acord amb el que es determina en l’article 29 de la normativa esmentada amunt. A més, es recomana haver cursat el major nombre de mòduls, ja que els coneixements treballats en la resta de mòduls s’apliquen en aquest mòdul.
  • Es recomana haver superat primer el mòdul de “Tractament informàtic de la informació”, ja que els coneixements treballats en aquest mòdul s’apliquen en la resta de mòduls específics.

Administració i Finances

  • Per cursar els mòduls “Comptabilitat i fiscalitat” i “Gestió financera” es requisit imprescindible haver superat el mòdul “Procés integral de l’activitat comercial”. En el cas que es detecti que un alumne incompleix aquest requisit, l’Institut pot formalitzar la baixa d’ofici de la matrícula del mòdul, d’acord amb el que es determina en l’article 29 de la normativa esmentada amunt.
  • Per cursar el mòdul “Simulació empresarial”, es recomana haver cursat el major nombre de mòduls, ja que els coneixements treballats en la resta de mòduls s’apliquen en aquest mòdul.
  • Es recomana haver superat primer el mòdul d’”Ofimàtica i procés de la informació”, ja que els coneixements treballats en aquest mòdul s’apliquen en la resta de mòduls específics.

Assistència a la Direcció

  • Es recomana haver superat primer el mòdul d’”Ofimàtica i procés de la informació”, ja que els coneixements treballats en aquest mòdul s’apliquen en la resta de mòduls específics.

Continguts

Continguts Gestió Administrativa

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Mitjà corresponent a Títol de Tècnic en Gestió Aministrativa és la següent:

“Real Decreto 1631/2009, de 30 de octubre, por el que se establece el título de Técnico en Gestión Administrativa y se fijan sus enseñanzas mínimas”. [Normativa]

“Orden EDU/1999/2010, de 13 de julio, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Medio correspondiente al título de Técnico en Gestión Administrativa”. [Normativa]

  CODI MÒDULS HORES SETMANALS HORES ANUALS
MÒDULS DE 1r CURS*
437 Comunicació empresarial i atenció al client 5 h. 160 h.
438 Operacions administratives de compra-venda 4 h. 120 h.
439 Empresa i administració 3 h. 100 h.
440 Tractament informàtic de la informació** 7 h. 230 h.
441 Tècnica comptable 3 h. 100 h.
156 Anglès 5 h. 160 h.
449 Formació i orientació laboral 3 h. 90 h.
MÒDULS DE 2n CURS*
442 Operacions administratives de recursos humans 7 h. 150 h.
443 Tractament de la documentació comptable** 7 h. 150 h.
446 Empresa a l'aula** 8 h. 170 h.
448 Operacions auxiliars de gestió de tresoreria 8 h. 170 h.
451 Formació en centres de treball*** 400 h.
TOTAL HORES DEL CICLE 2000 h.

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.

(**) Veure amunt l’apartat: Recomanacions per cursar els mòduls.

(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S’ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s’han de tenir aprovats tots els altres mòduls.

Continguts Administració i Finances

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Superior corresponent a Títol de Tècnic Superior en Administració i Finances és la següent:

“Real Decreto 1584/2011, de 4 de noviembre, por el que se establece el Título de Técnico Superior en Administración y Finanzas y se fijan sus enseñanzas mínimas”. [Normativa]
“Orden ECD/308/2012, de 15 de febrero, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Superior correspondiente al título de Técnico Superior en Administración y Finanzas”. [Normativa]

  CODI MÒDULS HORES SETMANALS HORES ANUALS IDIOMA
MÒDULS DE 1r CURS*
647 Gestió de la documentació jurídica i empresarial 3 h. 95 h.
648 Recursos humans i responsabilitat social corporativa 3 h. 95 h.
649 Ofimàtica i procés de la informació** 8 h. 250 h. Anglès
650 Procés integral de l'activitat comercial 4 h. 140 h.
651 Comunicació i atenció al client 5 h. 160 h.
179 Anglès 4 h. 130 h.
658 Formació i orientació laboral 3 h. 90 h.
MÒDULS DE 2n CURS*
652 Gestió de recursos humans 5 h. 100 h.
653 Gestió financera** 6 h. 120 h.
654 Comptabilitat i fiscalitat** 6 h. 120 h.
655 Gestió logística i comercial 4 h. 80 h.
656 Simulació empresarial** 9 h. 180 h. Anglès
660 Formació en centres de treball*** 400 h.
657 Projecte d'administració i finances**** 40 h.
TOTAL HORES DEL CICLE 2000 h.

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.
(**) Veure amunt l’apartat: Recomanacions per cursar els mòduls.
(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S’ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s’han de tenir aprovats tots els altres mòduls. 
(****) Aquest mòdul tampoc es pot cursar a distància. De les 40 h. que dura, 20 s’han de fer presencials de manera simultània a la formació en centres de treball.

Continguts Assistència a la Direcció

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Superior corresponent a Títol de Tècnic Superior en Assistència a la Direcció és la següent:

“Real Decreto 1582/2011, de 4 de noviembre, por el que se establece el Título de Técnico Superior en Asistencia a la Dirección y se fijan sus enseñanzas mínimas”. [Normativa]

“Orden ECD/318/2012, de 15 de febrero, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Superior correspondiente al título de Técnico Superior en Asistencia a la Dirección”. [Normativa]

  CODI MÒDULS HORES SETMANALS HORES ANUALS IDIOMA
MÒDULS DE 1r CURS*
647 Gestió de la documentació jurídica i empresarial 3 h. 95 h.
648 Recursos humans i responsabilitat social corporativa 3 h. 95 h.
649 Ofimàtica i procés de la informació** 8 h. 250 h. Anglès
650 Procés integral de l'activitat comercial 4 h. 140 h.
651 Comunicació i atenció al client 5 h. 160 h.
179 Anglès 4 h. 130 h.
658 Formació i orientació laboral 3 h. 90 h.
MÒDULS DE 2n CURS*
661 Protocol empresarial 7 h. 140 h.
662 Organització d'esdeveniments empresarials 8 h. 170 h.
663 Gestió avançada de la informació 8 h. 160 h. Anglès
180 Segona llengua estrangera: alemany 7 h. 130 h.
667 Formació en centres de treball*** 400 h.
664 Projecte d'assistència a la direcció**** 40 h.
TOTAL HORES DEL CICLE 2000 h.

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.
(**) Veure amunt l’apartat: Recomanacions per cursar els mòduls.
(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S’ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s’han de tenir aprovats tots els altres mòduls.
(****) Aquest mòdul tampoc es pot cursar a distància. De les 40 h. que dura, 20 s’han de fer presencials de manera simultània a la formació en centres de treball.

Altres informacions

Enllaços a altres informacions:

  1. Convalidacions.
  2. Exempcions del mòdul: Formació en Centres de Treball.
  3. Anul·lació voluntària de la matrícula i/o renuncia a convocatòries.
  4. Nombre de convocatòries.
  5. Avaluació.
  6. Calendari d’exàmens.

Per a qualsevol altra informació, per favor consulteu la secció genèrica de FP o la de la modalitat presencial del cicle formatiu que us interessi (anar-hi).

Calendari escolar

Consulta el calendari escolar aquí

Llibres

Consulta el llistat de llibres aquí

Llistat del Professorat

Consulta el llistat del professorat aquí

Horaris de Grups

Consulta els horaris dels grups aquí

Translate »