Reconèixer i assumir múltiples funcions del moviment que són tan variades i que han tingut diferent pes en el currícul d’educació física. Dintre d’aquestes funcions destaquen:
- Funció del coneixement: En la mesura que el moviment és un dels instruments cognitius fonamental de la persona, tant per a conèixer-se a un mateix com per a explorar i estructurar el seu entorn imminent.
- Funció anatòmica-funcional.
- Funció estètica i expressiva.
- Funció comunicativa i de relació: En tant que la persona utilitza el seu cos i el moviment corporal per a relacionar-se amb altres persones, no tan sols en el joc i en l’esport, sinó en general en tota classe d’activitat física.
- Funció higiènica: Relativa a la conservació i millora de la salut i estat físic, així com en la prevenció de determinades malalties i disfuncions.
- Funció agonista: en tant que la persona pot demostrar la seva destresa, competir i superar dificultats mitjançant el moviment corporal.
- Funció catártica i hedonista: En la mesura que les persones, mitjançant l’exercici físic, s’alliberen de tensions, restableixen el seu equilibri psíquic, realitzen activitats d’oci, i, gàcies a això, gaudeixen del seu propi moviment i de la seva eficàcia corporal.
- Funció compensadora: En quant el moviment compensa les restricccions del medi i el sedentarisme habitual de la societat actual.
Per una banda el departament i la seva dinàmica es beneficiarà del fet que tots els seus components tenen àmplia experiència en la docència de l’assignatura.
Normes molt estrictes en quant a la participació i el funcionament de l’assignatura (respecte als alumnes), derivades tant de l’aplicació del ROF com del compromís dels professors a fer-les cumplir:
- Ús dels espais i de les instal·lacions.
- Responsabilitat en el manteniment del material fungible.