L’IES Ses Estacions contra la LGTBIfòbia

Bon dia!

Ja sabeu que la coeducació és cosa de tota la comunitat educativa i hem de continuar fent feina…

Ja encetam la recta final d’aquest curs tan diferent on la salut mental i emocional d’aquesta comunitat ha quedat tocada. Haurem de fer feina per anar recuperant poc a poc l’energia de fer més coses.

En aquesta recta final volem tocar el tema de la DIVERSITAT.

El 17 de maig es va establir com a Dia Internacional contra la LGTBIfòbia pel fet que en aquest dia del 1990 l’OMS (Organització Mundial de la Salut) va eliminar l’homosexualitat de la llista d’enfermetats mentals. Encara tenim molt a fer en aquesta societat i, transmetre al nostre alumnat el valor d’una societat més tolerant a la diversitat és un d’ells.

El 28 de juny es va establir con el Dia per l’Alliberament de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals, Intersexuals i d’altres identitats sexuals i de gènere és una jornada festiva i reivindicativa per la igualtat jurídica i social, i la tolerància per la diversitat sexual i de gènere.  La festa commemora els fets que van passar el 28 de juny de 1969 a Nova York, arran d’una batuda de la policia en un bar gai que va acabar amb detencions i ferits greus. La reacció de suport a les persones agredides va ser immediata: milers d’homosexuals, transsexuals i simpatitzants es manifestaren, i això va marcar l’inici de l’activisme homosexual.

Dins aquestes dates intentarem fer diferents activitats.

– El dilluns 17 pintarem les taules del porxo amb els colors de la bandera de l’arc de Sant Martí, símbol de la tolerància i de la diversitat. Durant aquest dia no es podran fer ús d’aquestes taules. Disculpeu les molèsties.

– A les aules , a tutoría o a qualsevol assignatura, es poden fer diferents activitats:

– llegir i comentar el següent manifest.

AIXÍ ENS SENTIM

– veure els següent vídeos

Vídeo (1 minut i mig) sobre el dia contra la lgtbifòbia. També es posarà a la tele del hall

Vídeo sobre agressions invisibles d’uns 13 minuts

Video sobre diversitat sexual (uns 7 minuts)

i, sobretot, demanar al nostre alumnat si el nostre centre és un centre tolerant… a lo millor vos sorprèn les respostes!!!

Qualsevol dubte, suggeriment,…. me dieu

Molts ànims i bon final de curs!!!!!

Coeducació

Juan Ramón