Els alumnes de Psicologia visiten l’Hospital Psiquiàtric

El passat 25 d’octubre els alumnes de l’assignatura de Psicologia, una optativa de segon de Batxillerat, varen visitar l’Hospital Psiquiàtric, a on ens va rebre un psicòleg-terapeuta de l’Hospital que va dedicar una hora i mitja a presentar-nos la realitat de les malalties mentals avui dia; després ens va acompanyar per tot el recinte de l’Hospital, que és com un petit poble per mostrar-nos la vida a l’Hospital. Una visita molt interessant per acabar amb els estigmes de la Malaltia mental.

Com vos podeu imaginar dedins el recinte no es podien fer fotografies, així que hem acompanyat aquesta entrada de les impressions d’alguns dels alumnes que varen gaudir d’aquest matí.

Quan ens diuen Psiquiàtric crec que ens ve una imatge totalment equivocada de lo que en relitat és, ja que pensam que és un hospital molt caòtic, però en realitat podríem dir que és com un petit poble un poc descuidat.
La visita al psiquiàtric me va parèixer bastant interessant ja que el docent que hi havia va fer una bona explicació i vaig aprendre cosses que no sabia.
El que me va agradar més va ser la explicació de una senyora amb problemas psiquiàtrics que hi habia allí i el detall que van tenir.
Aina G.

La visita al hospital psiquiátrico me pareció muy interesante, ya que nunca habíamos hecho una salida así. Creo que todos aprendimos muchas cosas y estuvo muy bien explicado, tanto la charla como la explicación del funcionamiento del hospital.

Lo que más me gustó fue que pudiésemos visitar las distintas instalaciones y que una paciente nos hablase un poco sobre cómo es estar allí. Creo que estuvo muy bien.

María G.

La explicación del psicólogo fue muy interesante y resolvió todas nuestras dudas acerca de las enfermedades mentales y de las personas que las padecían. Una de las cosas que más me ha gustado ha sido el buen ambiente que hay entre los médicos y los pacientes. El recinto en general estaba bien, lo que creo que el Estado debería darle más importancia a estas enfermedades ya que son igual de graves e importantes que otras, e invertir más recursos. La excursión me ha gustado mucho y creo que se debería seguir haciendo porque la mayoría de nuestra sociedad tiene una visión equivocada sobre estas enfermedades y sobre los enfermos mentales.

Hajar H.